اینترنت به حدی زندگی انسان را متحول کرده است که به عنوان مهم ترین اختراع مدرن بشر از آن نام برده می شود.

با وجود این پدر اینترنت بر این باور است که ما تنها گوشه ای از قابلیت های وسیع این فناوری را دیده ایم.وینت سرف و باب کان (Bob Khan)، سیستمی را اختراع کردند که به کامپیوترها امکان می داد با همدیگر ارتباط برقرار کنند.سرف که به عنوان پدر اینترنت شناخته می شود اذعان می کند که اینترنت ظرف چند سال آینده محل کار، اوقات فراغت و زندگی شخصی ما را احاطه خواهد کرد.وینت سرف ۶۵ ساله که هم اکنون مبشر و نایب رییس شرکت گوگل است، دیدگاه خود از آینده را این چنین عنوان کرده است:

تبلیغات تعاملی

درگذشته، تبلیغاتی که در حین تماشای برنامه مورد علاقه تان ظاهر می شد و محصولات مختلف را معرفی می کرد، عامل اذیت و آزاد مردم بود.

این در حالی است که یافته ها نشان می دهد در صورتی که مردم، تبلیغات را مفید و کاربردی ارزیابی کنند، تماشای معرفی محصولات مختلف دیگر برایشان عذاب آور نخواهد بود. این بدان معنا است که اگر بینندگان آنچه می بینند را تحت کنترل داشته باشند، حتی به تماشای تبلیغات علاقه مند می شوند.

مثلا تصور کنید در حال تماشای فیلمی روی تلویزیون هستید و یک کامپیوتر در داخل فیلم توجه تان را جلب می کند. در آینده ای نزدیک قادر خواهید بود روی آن کلیک کنید و مراکز فروش آن محصول را به راحتی بیابید. در این صورت دیگر کسی بینندگان را مجبور به تماشای چیزی برخلاف تمایل شان نمی کند و همه راضی خواهند بود.

تلویزیون

با افزایش سرعت اینترنت، تماشای تصاویر ویدیویی به صورت آنلاین هم گسترش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این دانلود یک فیلم یک ساعته در عرض ۱۶ ۱۵ ثانیه تمام می شود.بینندگان روی محتوا و زمان تماشای برنامه های مورد علاقه شان تسلط پیدا می کنند؛ به این ترتیب دیگر چیزی به اسم زمانبندی و ساعت پخش یا برنامه های ساعات پربیننده (به جز اخبار و مسابقات ورزشی) وجود نخواهد داشت.

دیدار مجازی

یکی از دوستانم در ژاپن اسباب بازی پیشرفته ای به نام Rolly به من داد که گوشه هایی از آینده دنیای فناوری را در ذهنم مجسم ساخت.

Rolly یک تخم مرغ مکانیکی با چرخ های موتوری و اتصال بی سیم است که می توان آن را به صورت آنلاین هدایت کرد.ایده من این است که روی Rolly یک دوربین کار بگذارم تا آن را در جلساتی که امکان حضور در آنها را ندارم، به عنوان نماینده ام بفرستم.می توانم Rolly را در کنفرانسی تصور کنم که در آن به دوربین، میکروفن و بلندگو مجهز هستید. در این صورت، نشست مورد نظر برگزار می شود و یک دوربین همه چیز را از راه دور به شما نشان می دهد. در واقع فناوری به شما اجازه خواهد داد در آن واحد در چند نقطه حضور داشته باشید و این همان رویای دیرینه بشر است.

کنترل از راه دور

من معتقدم باید تمام ابزار سرگرمی را روی اینترنت یا یک شبکه محلی خانگی قرار دهیم و با موبایل تمامی این دستگاه ها را کنترل کنیم.

همچنین ممکن است در آینده یک کسب و کار آنلاین راه بیندازید و از این طریق فردی را مسوول رسیدگی به وسایل سرگرمی تان کنید.

احتمالا ناظر ابزار سرگرمی شخصی تان به شما خواهد گفت: به وب سایت من مراجعه کنید و به من بگویید چه موسیقی یا فیلمی مد نظر تان است و روی کدام دستگاه اجرا کنم، تا من ترتیب کار ها را بدهم، شاید مایل باشید در صندلی عقب اتومبیل تان به تماشای فیلم بپردازید.

به این ترتیب زحمت فشار کلید های موبایل را هم به خود تان نمی دهید و همه کار ها را به سرعت با چند کلمه عملی می کنید.

اتومبیل

در اینکه اتومبیل ها سرتاپا به اینترنت مجهز خواهند شد شکی نیست. فناوری سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) محل دقیق هر اتومبیلی را نشان خواهد داد و یک نمایشگر، نزدیک ترین پمپ بنزین یا دستگاه خودپرداز را روی نقشه مشخص می کند.

حتی ممکن است اتومبیل ها شما را قادر بسازند در نزدیکی یک رستوران، یک میز خالی رزرو کنید و غذای مورد علاقه تان را در طول راه سفارش دهید.

خانه

فناوری های سودمند آینده زمانی که بیرون از خانه حضور دارید، تمام زیروبم منزل تان را نشان می دهد و امکان می دهد همه چیز را زیر نظر داشته باشید.

مثلا می توانید از راه دور از سلامتی اعضای خانواده اطمینان کسب کنید و در هر نقطه از خانه در کنار شان حضور داشته باشید.

موبایل

در آینده پیش بینی می شود بسیاری از کامپیوتر های شخصی، جای خود را به گوشی های موبایل بدهد.البته امروزه و به خصوص در کشور های در حال توسعه، موبایل به یکی از نخستین ابزار ارتباطی تبدیل شده است.

در حال حاضر حدود سه میلیارد تلفن همراه در دنیا وجود دارد که به تخمین من ۱۵ درصد به اینترنت متصل است. اما این درصد با گذشت زمان افزایش خواهد یافت.

اثاثیه آنلاین

تصور کنید با ورود به خانه، متوجه لکه ای روی لباس تان می شوید. در دنیای فناوری های آینده اولین کاری که در این شرایط انجام خواهید داد این است که با اتصال به اینترنت، نوع لکه و مایع شوینده مورد نیاز را شناسایی می کنید.

وب سایت راهنما مقدار مایع مورد نیاز برای شست و شوی لباس را به شما می گوید و سپس یک سرویس آنلاین، دستور لازم را به ماشین لباسشویی منتقل می کند.البته در این صورت به سیستم امنیتی بالایی هم نیاز دارید، چون پسر شیطان همسایه می تواند یک برنامه مدیریتی جدید صادر کند و تمام خانه را به هم بریزد.
منبع:آفتاب