یادداشت این شماره من در مورد راهکارهایی است که کسب و کارها می توانند در ایجاد وب سایت دنبال کنند و به فروش بیشتری، این بار از طریق فضای مجازی دست پیدا کنند. در این مورد، قانونی راداریم به نام ۲۰ ۴۰ ۴۰ که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

۲۰ درصد

این بخش، شامل طراحی مناسب وب سایت است. به این صورت که URL آن همسو با گوگل باشد (Google Friendly) و از h۱ tg برخوردار باشد و در آن فاکتورهای اصلی برای SEO مناسب موجود باشد. یادمان باشد که SEO یا بهینه سازی موتور جستجو یک قانون نیست و در واقع شامل تجربیاتی می شود که در حوزه وب اتفاق می افتد. گوگل هم دائم الگوریتم خود را عوض می کند تا SEO تبدیل به قانون نشود.

 

افرادی که رموز SEO را کشف می کنند می توانند به رتبه های بالای جستجوی گوگل بیایند و به نوعی، گوگل را گول بزنند؛ بنابراین گوگل ناچار است به طور دائم الگوریتم های خود را عوض کند و از گوگل پاندا به گوگل پنگوئن برسد و بعد هم مرغ مگس خوار بیاید و همه اینها در این جهت است که کسی نتواند گوگل را گول بزند و درواقع، گوگل بتواند نتایج درستی را در جستجوهای خود به کاربر ارائه دهد.

 

پس ۲۰ درصد اول ONSITE SEO است که رعایت مواردی است که باید در یک سایت به آنها توجه شود تا در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی حاصل شود. یک سایت باید Title Tag و description tag داشته باشد و به اینها بیفزایید h۱tag و نیز توجه به کلمات کلیدی در محتوای تولید شده در سایت را که رعایت همه اینها می تواند رتبه سایت ما را در گوگل به شدت رشد دهد.

صاحبان سایت ها باید با استفاده از Google Trends کلمات کلیدی خود را بشناسند و لینک ها را تشخیص بدهند و بر این اساس، محتوا تولید کنند. همه این ۲۰ درصد در ایجاد سایت، شامل مواردی است که نوشتم. البته از این قسمت به old SEO یا سئو قدیمی نیز یاد می شود.

۴۰ درصد اول

این بخش مربوط است به ایجاد استراتژی محتوا که بر اساس کلمات کلیدی مد نظر ما صورت می گیرد. در سایت اگر قرار است محتوایی تولید شود باید رفتار کاربر، تحلیل و کلمه کلیدی او شناخته شده باشد و بر این اساس محتوا تولید شود.

ما در هر صنعتی که هستیم باید استراتژی تولید روزانه محتوا داشته باشیم و در کنار آن استراتژی تولید سالانه محتوا هم قرار دارد. یکی از نکات مهم در ایجاد یک سایت موفق، تولیدمحتوای روزانه است و اهمیت آن در حدی است که در شرکت های موفق دنیا بخشی وجوددارد که کارش تولید محتوا در سایت است و به نظر می رسد برای حضور موفق شرکت های ایرانی در عرصه اینترنت، این موضوع، ضروری باشد. البته محتوا صرفا شامل تکست (نوشته) نیست. می تواند عکس و فیلم را هم شامل شود. خود من در هر جایی که می روم عکاسم را هم با خود همراه می کنم چرا که به این طریق تولید محتوا انجام می دهم و در مورد ویدئو هم دستگاهی تهیه کرده ام که می تواند به تولید محتوای ویدئویی در سایت کمک کند. برای تولید محتوای هدفمند، استفاده از Google Trends به شما نشان می دهد وضعیت جستجوی کلمه موردنظر شما تا چه میزان رشد داشته و از کدام شهرها بیشتر جستجو شده و در واقع، رفتار مشتری در مورد آن کلمه را به طور کامل به دارندگان سایت ارائه می دهد.

مثلا اگر کلمه خلاقیت را در آنجا بررسی کنید به شما نشان می دهد که با چه پسوندهایی کلمه خلاقیت جستجو شده است و شما با توجه به آمار آنها می توانید محتوایی را متناسب با کلمه خلاقیت و پسوندی که Google Trends نشان می دهد تولید کنید.

۴۰ درصد دوم

این بخش به موضوع Natural Link Building می پردازد و دریافت لینک طبیعی برای سایت. با توجه بهگسترش پدیده شبکه های اجتماعی، این قسمتب سیار مهم شده است و شرکت ها در شبکه های اجتماعی مختلف باید برای خود کانال ویژه ای ایجاد کنند تا طبق یک فرآیند طبیعی، مخاطب به سایت آنها بیاید.

برای این کار، روش های مختلفی وجود دارد. بحث بنرمارکتینگ می تواند به آنها کمک کند و شامل درج بنر در سایت های پربازدید است. ارائه خبر در سایت های خبری پربیننده می تواند یکی دیگر از عوامل موثر در بالا رفتن مخاطبان سایت باشد که باید در آن دقت شود تا روی کلمات کلیدی، لینک روی سایت خودمان گرفته شود.

یادمان باشد که بحث Link Building متفاوت است از بحث ایجاد کمپین تبلیغاتی برای وب سایت که این یکی، بستگی به بودجه ای دارد که می توانند برای بالا بردن آمار بازدید تاثیرگذار در سایت شان انجام دهند. در این میان می توان به شیوه هایی نظیر بنرمارکتینگ، تبلیغات گوگل، ایمیل مارکتینگ و ویدئو مارکتینگ اشاره کرد که هر کدام دنیای خاص خودشان را دارند و تا زمانی که بودجه تبلیغات مشخص نشده نمی توان در مورد آنها اقدام موثری انجام داد.

منبع:آفتاب